Cochin, Kerala, India

Snabb update. Orkar inte blogga.

Chillade i Palolem allt for lange med varan nya adoptiv mamma Linnea. SKulle ta nattaget till Kerala men missade det. Korde en "Springa bredvid vagnen medan taget rullar, halla en indie i handen o forsoka hoppa pa med min stora ryggsack o flipflops" glomde bort att frida kanske ockso skulle med, kom pa det och sluta forsoka hoppa upp pa taget. Vilket nog va tur for de skulle varit ett omojligt uppdrag. Inte bara for att jag e varldens klumpigaste, utan ocksa for att de faktiskt skulle vara praktiskt taget omojligt. Stod dar sen pa station mitt i natten. De enda vi kunde gora va att borja ga tillbaka till Palolem. Pa vagen borjar mer an 20 hundar morra o jaga oss. Dem staller sig bakom, framor och runt oss. Vi haller pa att skita ner oss. Inte en menniska e  ute heller. Tillslut kommer en bil som vi far lifta med tillbaks till Palolem.


Nu e vi iaf i Kerala. Inte sa lange som tankt dock men ando. Genomled en 18 timmars lang tagresa med stirrande ogon overallt och kom fram till Varkala. Valdigt fint och klippigt. Dock har det varit regn i Kerala sen vi kom hit. Akte till Kollam igar, for att bo pa en bot en natt med personal pa baten. Valdigt vackert! Nu e vi i Cochin i Kerala for vi ska flyga harifran imorgon till Sri Lanka. Kommer sakna Indien som fan.

Alskar det har. Att resa! Kommer bli sa deppig nar jag kommer hem igen. POSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0